Skadeanmälan gällande olycksfallsskada

Skadeanmälan med onlineformulär

Skadeanmälan gällande inträffad olycksfallsskada kan ske direkt till Kommunassurans Försäkring AB avseende de kommuner där olycksfallsförsäkring finns tecknad hos Kommunassurans. Alla kommuner ska på sin webbplats ange vilket försäkringsbolag som har tecknat kommunens olycksfallsförsäkring, men det går också bra att kontakta kommunen och fråga.
Detta formulär kan användas av

  • den som själv har drabbats av en olycksfallsskada hos en kommun som är försäkrad hos Kommunassurans,
  • dennes ombud med skriftlig fullmakt,
  • vårdnadshavare för ett barn som har drabbats av olycksfallsskada.
När anmälan om olycksfallsskada görs via onlineanmälan skickas en kopia av anmälan till den e-post-adress som anges. Om du föredrar att uppgifterna inte skickas via e-post hänvisar Kommunassurans till anmälan med blankett. 
Fyll in anmälningsformuläret (öppnas i ett nytt fönster).